Για μειώσει της ταχύτητας των αυτοκινήτων στην Βρυούλων 33 μπροστά στο σούπερ μάρκετ Lidl να τοποθετηθεί προειδοποιητικό ηλιακό πάνελ γιατί οι πεζοί δεν μπορούν να περάσουν στην απέναντι πλευρά.
Σε απάντηση του παραπάνω αιτήματος και σύμφωνα με την αυτοψία που διενεργήθηκε την 06η
.02.24, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
α. κυκλοφοριακή οργάνωση οδού Βρυούλων (κατεύθυνση από οδό Σ. Σαράφη προς την οδό Σμύρνης),
μετά τη νησίδα διαχωρισμού κυκλοφορίας (πινακίδες κατακόρυφης σήμανσης, οριζόντια σήμανση,
αστικός εξοπλισμός):
α.1: Κίνδυνος λόγω διάβασης πεζών (Κ-15). Η όψη της πινακίδας αναγγελίας κινδύνου είναι ορατή
κατά τη φορά της οδού και τοποθετείται στο δεξιό πεζοδρόμιο της οδού, προ της στάσης του ΟΑΣΘ.
α.2: Απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση (Ρ-40). Η όψη της πινακίδας είναι ορατή κατά τη φορά της
οδού και τοποθετείται στο δεξιό πεζοδρόμιο της οδού, προ της στάσης του ΟΑΣΘ.
α.3: Τηλεματική στάση ΟΑΣΘ των λεωφορειακών γραμμών 6, 7, 4Α , 4Β.
α.4: Πληροφοριακές πινακίδες εργοταξιακής ζώνης ΜΕΤΡΟ.
α.5: Διάβαση πεζών (Π-21). Η όψη της πληροφοριακής πινακίδας είναι ορατή κατά τη φορά της οδού
και τοποθετείται στο δεξιό πεζοδρόμιο της οδού, προ της διασταύρωσης με την οδό Θεοφράστου.
α.6: Υφιστάμενη κατά πλάτος (εγκάρσια) διαγράμμιση, η οποία καθορίζει διάβαση πεζών, προ της
διασταύρωσης με την οδό Θεοφράστου.
β. κυκλοφοριακή οργάνωση οδού Βρυούλων (κατεύθυνση από την οδό Σμύρνης προς την οδό Σ.
Σαράφη), μετά το σταθμό ΜΕΤΡΟ (πινακίδες κατακόρυφης σήμανσης, οριζόντια σήμανση, αστικός
εξοπλισμός):
β.1: Κίνδυνος λόγω διάβασης πεζών (Κ-15). Η όψη της πινακίδας αναγγελίας κινδύνου είναι ορατή
κατά τη φορά της οδού και τοποθετείται στο δεξιό πεζοδρόμιο της οδού, αμέσως μετά το σταθμό
του ΜΕΤΡΟ.
2
β.2: Απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση (Ρ-40). Η όψη της πινακίδας είναι ορατή κατά τη φορά της
οδού και τοποθετείται στο δεξιό πεζοδρόμιο της οδού, στην απόληξη του οικοδομικού τετραγώνου
προ της διασταύρωσης με την οδό Ισμήνης.
β.3: Διάβαση πεζών (Π-21). Η όψη της πληροφοριακής πινακίδας είναι ορατή κατά τη φορά της οδού
και τοποθετείται στο δεξιό πεζοδρόμιο της οδού, προ της διασταύρωσης με την οδό Ισμήνης.
β.4: Υφιστάμενη κατά πλάτος (εγκάρσια) διαγράμμιση, η οποία καθορίζει διάβαση πεζών, αμέσως μετά
τη διασταύρωση με την οδό Ισμήνης.
β.5: Απλή στάση ΟΑΣΘ της λεωφορειακής γραμμής 6.
Β.6: Απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση (Ρ-40). Η όψη της πινακίδος είναι ορατή κατά τη φορά της
οδού και τοποθετείται στο δεξιό πεζοδρόμιο στην απόληξη της οδού, προ της διασταύρωσης με την
οδό Ίριδος.
Κατά συνέπεια, εις ότι αφορά την υφιστάμενη κατάσταση λειτουργίας της διάβασης πεζών, αυτή
κυκλοφοριακά οργανώνεται μέσω της παραπάνω περιγραφόμενης κατακόρυφης και οριζόντιας
τυπικής σήμανσης Κ.Ο.Κ. και χαρακτηρίζεται επαρκής.
Σημειώνονται τα κάτωθι και κοινοποιούνται (σύσταση ενεργειών) ως παρακάτω, μαζί με το αίτημα του
πολίτη:
(α) στη Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας Έργων Συντήρησης & Σημάνσεων.
Να λάβει χώρα σύμφωνα με τον προγραμματισμό, συντήρηση όλων των διαβάσεων των πεζών επί της
οδού Βρυούλων (τμήμα από οδό Σ. Σαράφη έως την οδό Σμύρνης), με την έναρξη της περιόδου των
διαγραμμίσεων και σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Διεύθυνσης.
(β) στη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης.
Επισημαίνουμε στη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης την αναγκαιότητα περιοδικής αστυνόμευσης
του εν λόγω τμήματος της οδού Βρυούλων (τμήμα από την οδό Σμύρνης έως την οδό Σ. Σαράφη)
δεδομένης της παραβατικότητας των οδηγών όπως περιγράφεται στο συνημμένο έγγραφο/αίτημα
πολίτη αλλά και τις γενικότερες καταγραφές του Δήμου. Υποσημειώνονται επίσης οι υφιστάμενες
αυξημένες ροές πεζών λόγω της λειτουργίας υπεραγορών (super markets) και του χαρακτήρα της
περιοχής – γειτονιάς.
Κρίνεται σκόπιμη η ένταξη της κυκλοφοριακής οργάνωσης της οδού Βρυούλων, στην υπό εκπόνηση
μελέτη που έχει ενταχθεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Καλαμαριάς, με τίτλο: «Επικαιροποίηση
Κυκλοφοριακής μελέτης Δήμου Καλαμαριάς / Εφαρμογή κυκλοφοριακής οργάνωσης και ρυθμίσεων
στην επέκταση Καλαμαριάς», δεδομένου ότι για την εν λόγω περιοχή ισχύει:
• η ολοκλήρωση της προμελέτης της προσβασιμότητας των σταθμών του ΜΕΤΡΟ, όπως θα
αποτυπωθεί στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Καλαμαριάς,
Διαχειριστής
Τηλεφωνικό Κέντρο 1
(Διαχειριστής)